Puhujat

Reetta Noukka

Suomalainen verkkokauppa Finnish Design Shop on onnistunut valloittamaan maailmaa: jo yli puolet myynnistä ja asiakkaista tulee Suomen ulkopuolelta. Operatiivinen johtaja Reetta Noukka kertoo miten Finnish Design Shop rakentaa asiakaskokemusta verkossa ja miten huippumuotoilua myydään maailmalle miljoonilla.

Kun asiakaskunta on maailmalaajuista, mitä erovaisuuksia on kv-asiakkailla ja suomalaisilla on – vai onko niillä?

 

 

Lahti 7.11.2019

Anu Kokko

Fazer Experience -vierailukeskus on Vantaan Fazerilassa sijaitseva arkkitehtoninen maamerkki ja suosittu vierailukohde kaikenikäisille. Sen toiminnasta vastaa Anu Kokko, Head of Fazer Experience Visitor Centre.

Fazer Experience -vierailukeskus on ainutlaatuinen paikka, jossa jokainen voi kokea Fazerin omalla tavallaan. Tavoitteena on inspiroiva ja vuorovaikutteinen palvelukokemus, joka saa aikaan oivalluksia ja josta syntyy elinikäinen suhde Fazeriin.

 

 

Lahti 7.11.2019

Elina Hankkio

Puolitoista vuotta remontissa ollut legendaarinen hotelli Marski avautui kesäkuussa täysin uudistettuna ja samalla Scandic Suomen ensimmäisenä Signature-hotellina. Kun kilpailu alalla on erityisen kovaa, korostuu asiakaspalvelun ja -kokemuksen merkitys, näin uskotaan myös Marskissa.

Mitä Signature-hotellilta odotetaan? Miten asiakaslähtöisyyttä lähestytään Marskissa? Ja miten nämä uuden Marskin ensimmäiset kuukaudet ovat onnistuneet – myös kohtaamisten näkökulmasta? Elina Hankkio vastaa Marskin tapahtumallisuudesta ja toimii hotellin brändinvartijana. ”Tavoitteenamme on, että Marski jättää jäljen. Emme tyydy hyvään, vaan haluamme olla palveluvetoinen maailmanluokan hotelli.”

 

 

Lahti 7.11.2019

Paavo Beckman

Paavo Beckman on perustanut kuusi yritystä ja johtanut tiimejään niin San Franciscossa, New Yorkissa, Lontoossa kuin Suomessakin. Hän on ollut kehittämässä innovaatioita mm. Sonylle ja Universal:lle ja nykyään hän konsultoi eurooppalaisia yhtiöitä uusista teknologioista ja innovaatioista. Puhujana Beckman on vieraillut 15 maassa. Nykyisin Beckman toimii kehitysjohtajana perustamassaan Catapult-yhtiössä (www.catapult.guru), joka analysoi jatkuvasti kansainvälisesti yli 200.000 kasvuyhtiötä tekoälyä hyödyntäen ja auttaa asiakkaitaan ymmärtämään konkreettisesti markkinatrendit ja löytämään kansainvälisesti parhaat innovaatiot.

 

 

Lahti 7.11.2019

ANNA TUOMI

Finavian suurimmalla lentoasemalla, Helsinki-Vantaalla, asiakaslupaus ”for smooth travelling” lunastetaan vuosittain yli 20 miljoonalle matkustajalle. Pohjois-Euroopan johtavan kansainvälisen lentoaseman markkinoinnista vastaa Anna Tuomi, Finavian Head of Marketing. ”Tavoitteemme on, että Helsinki-Vantaan kasvaessa sen markkinaosuus vahvistuu entisestään ja poikkeuksellisesta asiakaskokemuksesta muodostuu meille entistä merkittävämpi kilpailuetu”.

Finavialla tehdään rohkeaa ja uraauurtavaa markkinointia asiakaskokemuskärjellä. Bränditunnettuutta rakennetaan erityisesti päämarkkina-alueille, kuten Kiinaan ja Venäjälle.

 

Lahti 7.11.2019

PASI KALLIO & JARI PELTONEN

Stalassa muotoilu, toimivuus ja laatu ovat olleet tärkeitä kulmakiviä jo vuodesta 1972. Stalan asiakastyytyväisyyttä mittaava NPS-luku on huikeat 75. Mitä he ovat tehneet oikein, jotta tämä luku on saaavutettu? Siitä M-päivään tulevat kertomaan Stalan myynti- ja markkinointijohtaja Pasi Kallio ja mallistopäällikkö Jari Peltonen.


“Kuuntelemme markkinaa herkällä korvalla; sekä kuluttajia, jälleenmyyjiä että suunnittelijoita. Autamme asiakasta valitsemaan oikean tuotteen mm. kattavien verkkosisältöjen avulla ja hankinnan jälkeen annamme neuvoja ja vinkkejä tuotteen käyttöönottoon sekä huoltoon liittyen. Jos jossain vaiheessa menee vikaan, korjaamme sen. Asiakkaamme luottavat meihin ja arvostavat suomalaisuuden lisäksi hurjan hyvää palvelua, toimitusvarmuutta, tuotelaatua ja digitaalisia työkaluja.”

Lahti 7.11.2019

JARI VILJEMAA

Sosiaalisen median suurkuluttaja, someduunari ja LähiTapiola-ryhmän sosiaalisen median päällikkö Jari Viljemaa kertoo puheenvuorossaan LähiTapiolan elämänturvalähettiläistä eli työntekijöistä somessa. Kuulemme myös sosiaalisesta myynnistä: Miten LähiTapiolassa hyödynnetään somea myyntityössä?

 

Jari Viljemaa on kokenut sosiaalisen median monitoimimies. Reppuun on tarttunut kokemusta sosiaalisen median asiakaspalvelusta, valmennuksista, strategioista ja viimeisimpänä esimiestyöstä. Nykyisessä työtehtävässään Viljemaa vastaa LähiTapiolan sosiaalisesta mediasta, oman tiimin kehittämisestä ja henkilöstön valmentamisesta.

 

Lahti 7.11.2019

KARI KORKIAKOSKI

Kari Korkiakoski on Suomen johtava asiakaskeskeisen yritystoiminnan rakentaja ja asiakaskokemuksen mittaamisen asiantuntija. Korkiakoski hyödyntää asiakaskokemuksen ja markkinoinnin välineitä aktiivisesti niin henkilökohtaisesti kuin verkkokauppiaana. M-päivässä hän kertoo ylivoimaisesta asiakaskokemuksesta.

 

Korkiakoski on kirjoittanut yhdessä Belinda Gerdtin kanssa Ylivoimainen asiakaskokemus -kirjan, lisäksi hän on kirjoittanut Janne Löytänän kanssa Asiakkaan aikakausi -kirjan. Hän on ideoinut ja vastaa Talentum Eventsin Kuinka rakennat kilpailuetua paremmalla asiakaskokemuksella? -koulutusohjelmasta.

 

Lahti 7.11.2019