Vuonna 2018 M-päivän teemana Lahdessa oli teknologia ja tarinankerronta. Kuulijoita Sibeliustalolla oli yli 900. Puhujina tapahtumassa olivat Mikael Jungner, Tuukka Temonen ja Antti Merilehto. Kiinnostavat caset kuultiin Kyrö Distilleryltä, Makia Oy:ltä, Gymstick International Oy:ltä sekä Sympalta. Tapahtuma järjestettiin ensimmäistä kertaa myös Tampereella. Tampereella osallistujia oli 500 ja puhujina mm. Martti Lindholm, Heli Kurjanen ja Tuomas Laakso.
Mainostorstaista M-päiväksi – mahtavalla matkalla vuodesta 2005
Vuoden viimeisellä neljänneksellä järjestettävä M-päivä on koonnut yhteen markkinoinnin ja myynnin ammattilaisia jo vuodesta 2005. Tapahtuma on kasvanut sadan hengen paikallistapahtumasta kahdelle paikkakunnalle, ja houkutteli vuonna 2018 paikalle jo 1400 osallistujaa, joista 900 osallistui tapahtumaan Lahdessa ja 500 Tampereella.
Puhujiksi M-päivään on vuosien varrella saatu mm. Elina Koivumäki, Hannu Aravirta, Anne Korkiakoski, Pauli Aalto-Setälä, Minna Valtari ja Hjallis Harkimo.
Tutustu aikaisempien vuosien tapahtumiin ja tunnelmiin!
2018
2017
Aiemmin Mainostorstaina ja M-torstaina tunnettu tapahtuma uudistui ja nimi vaihtui M-päiväksi. Vuonna 2017 M-päivän teemana oli kasvu ja kansainvälistyminen. Kuulijoita Sibeliustalolla oli lähes 750. Puhujina tapahtumassa olivat Riikka-Maria Lemminki, Marko Vuoriheimo, Katri Saarikivi sekä Jesse Haaja. Erikoisuutena vuoden 2017 M-päivässä oli ohjelmaan lisätyt yrityselämän case-esimerkit, joita olivat esittelemässä M Room Oy:n perustajat Toni Kylätasku ja Petri Sipiläinen, Hartwall Oy:n Eeva Ignatius, Digital Office Companyn Jonne Makkula sekä Kemppi Oy:n Mikko Heinonen.
2016
Vuonna 2016 alleviivattiin markkinoinnin kuulumista kokonaisvaltaisesti liiketoimintaan ja puhujat ottivat esille osa-alueita, joita tulisi huomioida. Markkinoinnin kummitäti Anne Korkiakoski avasi kuulijoille, kuinka suomalaisissa yrityksissä panostetaan liian vähän markkinointiin. Panu Luukka Leidenschaftilta innoitti yleisöä omalla esityksellään yrityskulttuuri on kuningas, miten ja miksi? Sanomista Piia Parta valoitti TV-ilmiöitä ja mahdollisuuksia, Lassi Kurkijärvi piti lopuksi vauhdikkaan puheenvuoron: voiko näinkin käyttäytyä. Digitalisaation lasten käytöskoulussa. Kuulijoita Sibeliustalossa oli lähes 650.
2015
Kymmenessä vuodessa merkittäväksi markkinoinnin, myynnin sekä liike-elämän tapahtumaksi kasvanut Lahden Mainostorstai juhli 10-vuotissynttäreitään Sibeliustalossa 10.9.2015. Juhlavuotensa kunniaksi tapahtuman nimi muutettiin nimensä M-torstaiksi. M:n alle mahtuvat kaikki markkinoinnin, mainonnan, maineen, median, myynnin ja sitä kautta myös menestyksen avaimet. Vuonna 2015 vieraina oli ennätykselliset 731 myynnin ja markkinoinnin ammattilaista. Juhlavuonna puhumassa olivat Hjallis Harkimo, Piia Maaranen, Inna-Pirjetta Lahti, Martti Lindholm sekä Taru Tujunen.
2014
Vuonna 2014 Sibeliustaloon kerääntyi yli 600 vierasta ympäri Etelä-Suomen. Edellisen vuoden tapaan jatkoimme innostumisen ja inspiroitumisen teemoilla, otimme selfieitä ja kuulimme loistavia esityksiä. Neuromarkkinoinnista kertoi Jarmo Heinonen, sosiaalisesta mediasta puhui Someco Oy:n toimitusjohtaja Minna Valtari ja markkinoinnin johtamisesta luennoi Dagmar Oy:n Anna Salo. Lopulliseen hurmokseen osallistujat saatteli Pauli Aalto-Setälä Aller Medialta.
2013
Vuonna 2013 innostuttiin, Inspiroiduttiin ja Ideioitiin tulevaisuudesta, kuultiin onnistumistarinoita ja tutustuttiin mobiilimarkkinointiin. Puhujina kuultiin mm. Pekka Aulaa Helsingin yliopistolta ja Jussi-Pekka Erkkolaa Valiolta. Multiprint siirtyi yhteistyökumppaneista järjestäjiin. Muuten tapahtuma toteutettiin edellisen vuoden kokoonpanolla. Tapahtumaan osallistui yli 500 markkinoinnin ammattilaista ja alaa opiskelevaa Lahden lähialueilta sekä pääkaupunkiseudulta.
2012
Vuodesta 2012 Lahden Mainostorstai on järjestetty upeissa puitteissa Sibeliustalolla, Vesijärven rannalla. Ensimmäisessä Sibeliustalossa järjestetyssä tapahtumassa tarjottiin ideoita ja käytännön keinoja onnistumiseen digiajan markkinoinnissa. Puhujina kuultiin mm. MTL:n toimitusjohtaja Tarja Virmala, Juridia Oy:sta Elina Koivumäki ja Viestintätoimisto Myyn toimitusjohtaja Jukka Peltonen. Osallistujia tapahtumassa oli noin 450. Tapahtuman järjestivät MBE, Ilme ja Mediatalo Esa yhteistyössä Sibeliustalon, Multiprintin, MTL:n, Kansiopalvelun, MARK:n ja LAMK Muotoiluinstituutin kanssa.
2011
Lahden Mainostorstai tarjosi jälleen tiukkaa asiaa markkinoinnista, mainonnasta ja viestinnästä kattoteemalla ”Kommunikoikaa, olkaa hyvät!”. Puhujina olivat mm. Mikko Honkanen Meltwater Buzzilta, Tommaso De Benetti Recoil Gamesilta ja Mari Riipinen Dagmarilta. Asiantuntijaseminaarin järjestäjiä ja yhteistyökumppaneita olivat: MBE, Ilme, Videomakers, MTV3, Markprint, Valopalkki, Messua ja MARK.
2010
Vuonna 2010 sotkeuduttiin verkon pauloihin sosiaalisessa mediassa, verkkokaupoissa ja puhuttiin tuloksellisesta nettimarkkinoinnista. Puhujina 2010 olivat Matias Vakkilainen, Heikki Leskelä, Ari Ojansivu ja Teemu Neiglick. Tapahtuman järjestivät MBE, Ilme, Mediatalo Esa ja LAMK Muotoiluinstituutti yhteistyössä N-Painon, Mark:n, MTL:n ja Liike-elämä 2010 -tapahtuman kanssa.
2009
Vuonna 2009 Lahden Mainostorstai järjestettiin ensimmäisen kerran puolenpäivän tapahtumana Lahti Hallissa osana Liike-elämä ’09 -messuja. Puhujina tuolloin olivat mm. Taneli Tikka Run To Shop Oy:stä ja Päivi Talonen Elematik Oy:stä. Järjestäjinä ja yhteistyökumppaneina edellisten vuosien tapaan olivat MBE, Ilme, ESS, LAMK Muotoiluinstituutti, MTL ja Mark ja uusina kumppaneina Nitro ja Liike-elämä ´09.
2008
”Käsittämätöntä!” otsikoitiin vuonna 2008, jolloin pääteemoja olivat trendi, brändi, viestintä ja media. Puhujina käsityskykyä herättelivät mm. Keskon brändijohtaja Anne Laaksonen, Voima kustannuksen toimitusjohtaja Tuomas Rantanen ja Stena Metallin liiketoimintajohtaja Esko Mustonen. Mark Lahden jaosto tarjosi tapahtuman päätteeksi Jälkipyykki-tapahtuman.
2007
Vuonna 2007 tapahtumaa markkinoitiin ensimmäisen kerran nimellä Lahden Mainostorstai ja yhteistyökumppaneihin lisättiin Mark Suomen Markkinointiliitto. Lahdesta, maineesta ja sen hallinnasta olivat puhumassa Timo Eeveri, Ilmo Valtonen, Markus Leikola, Marcus Ziemann, Pepe Teirikari ja Maarit Pyökäri.
2006
Vuonna 2006 tapahtuman järjestäjien joukkoon liittyivät Lahden Ammattikorkeakoulun Muotoiluinstituutti sekä Mainostoimisto Ilme. 2006 tapahtuman pääteemana oli ”Mainonnan lukutaito kuuluu kaikille!”. Puhujana Muotsikan auditoriossa nähtiin mm. Pelicansien valmentajana tuolloin toiminut Hannu Aravirta.
2005
Mainostoimisto MBE halusi järjestää Lahden alueen yrityksille ja markkinoinnin parissa työskenteleville oman paikallisen markkinointiviestinnän tapahtuman. Tästä ajatuksesta syntynyt ensimmäinen Mainostorstai järjestettiin 17.11.2005 Lahden Taidepanimolla. Tapahtuma järjestettiin osana silloista Mainonnan viikkoa sekä VISU 05 Visuaalisten taiteiden messuja. Tapahtuma toteutettiin yhdessä Etelä-Suomen Sanomien ja Esa Printin kanssa sekä yhteistyössä MTL:n kanssa. Tapahtumassa oli noin 100 osallistujaa ja tapahtuma oli koko päivän mittainen.